lørdag, oktober 31, 2009

34 Fullgåtte uker!


Hurra! Klokken er over midnatt, og jeg er da 34 fullgåtte uker i svangerskapet mitt og starter nå på den 35 uken min. Helt utrolig hvor fort tiden har gått nå i det siste. Men det er vel nå det snart begynner å gå litt treigt?
Virker som lillegutten i magen har det veldig bra der han er. Sitter å ser på magen som beveger seg til alle retninger. Når har det gått over til å bli litt store bevegelser og bølger enn sånne små dult og spark det var før. Virker som tomle plassen begynner å bli liten for han. Må være fælt å ikke kunne strekke seg ut skikkelig, jeg hadde i hvertfall fått helt angst med tanke på det.
Som sikkert alle førstegangsfødende gjør leser jeg en hel del om svangerskapet. Jeg leser om barnet i den uken han er i og om den uken jeg er i.
Jeg er jo en ivrig tilhenger av Babyverden, og på min forside i dag står dette: "De fleste babyer fødes i ukene rundt termin, men skulle den lille ønske eller måtte møte verden nå så er det en 98 % sjanse for at det går helt fint". Utrolig betryggende å vite at hvis han plutselig vil ut så går det sikkert bra. I hvertfall godt for meg å tenke på med tanke på at han er festa og ligger godt plantet ned i bekkenet mitt. Som jeg har sagt i tidligere innlegg: Så langt nede at jordmor såvidt kjente hodet hans.
Jeg er 34 uker, og det betyr at babyn er 32 uker. Og nå flyter han visst ikke lengre i livmora, han bare ligger å hviler. Nå kan han ha opp øynene sine når han er våken og han lukker dem når han sover. Han har en blå øyenfarge, noe alle foster har i den første tiden fordi pigmentene i øynene ikke er ferdig dannet. Han kan visst også kløne seg selv med de lange fingerneglene sine, det høres jo utrolig festelig ut!!!

Om ikke mange dagene er jeg høygravid, så da må jeg nok ta et høygravidbilde å legge ut i bloggen selv om det ikke er lenge siden jeg la ut magebilder.

Beklager at det har vært litt bloggtørke her i det siste, men jeg håper å komme sterkere tilbake. Har bare ikke hatt noe å skrive om. Synes også utseendet på bloggen er litt tamt, så vurderer å endre på det også. Dere får ha en god natt, snakkes i neste blogginnlegg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar