fredag, oktober 30, 2009

Ting jeg nå har blitt avhengig av

De fleste som har gått gravid vet at det er forskjellige ting man blir helt hekta på i matveien. Noen sære ting og noen ting som kanskje er mindre sære. I begynnelsen hadde jeg ikke hekta på noe i det hele tatt, noe som kan være fordi jeg spydde og var skikkelig kvalm de første måndene. Så da gikk det stort sett i Ritz kjeks, for det var det eneste jeg klarte å holde nede.
Men nå har jo pipa fått en annen lyd. Og godt er jo det, selv om det ikke er bra for vekta, som heldigvis ikke har gått noe særlig opp.
Her er i hvertfall et utvalg av hva jeg nå kan si at jeg har blitt små hekta på.



Smågodt fra Europris. Har ikke tenkt å si mye om denne saken, for det er usunt men billig!




Frisk er noe jeg seriøst må ha i veska mi til alle døgnets tider. Har jeg ikke det kan det fort bli skikkelig krise, og da tror jeg ikke at noen vil være i samme hus som meg. Tror ikke jeg er særlig trivelig da. Frisk er heldigvis ikke så usunt da, også holder det ånden god.



Ricola har jeg egentlig alltid vært glad i. MEN, jeg finner ikke det på noen butikker. Jokern her solgte det men den ble jo nedlagt. Så denne boksen kjøpte jeg på Tax-free da vi hadde vært i Croatia, og den har nå fått bein å gå på. Anbefales på det sterkeste, også utrolig god å legg slike drops i en kopp te.



Farris med Lime har også helt plutselig blitt et must, og jeg må ha en flaske i kjøleskapet hele tiden. Tab-Xtra er egentlig ikke godt, men jeg må variere fra Pepsi Max, for det er det jeg egentlig har hekta på.



EPLER! Syrlige og god Epler. Og de må være Norske. Og spesielt gode er de hvis de har begynt å mykne litt.



Appelsiner. Og de må være kjøpt på Kiwi og være av merket Cevita, helt himmelsk skal jeg si dere. Dette er helgas lager, håper det holder!



Og sist men ikke minst, kaptein sabeltann brød! Det beste brødet som finnes. Også utrolig godt å lage ostesmørdbrød med dem. Men helst ei vanlig skive med ost eller Italiensk salat.


Er det noe du har helt hekta på? om du er gravid eller ikke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar