søndag, oktober 04, 2009

Klærne vi har kjøpt til lillegutt

Mange der ute synes sikkert det er utrolig teit å ta bilde av alle babyklærne de har kjøpt for så å legge dem ut i bloggen sin.
Jeg synes ikke at dette er noe teit. Jeg gjør det slik at andre kanskje kan få litt ispirasjon og kanskje de ser noe de selv kunne tenke seg å kjøpe.
Og en stor del av grunnen til at jeg gikk i gang med dette er at jeg følte jeg bare måtte få en oversikt over hvor mye vi egentlig har i klær og i hvilke størrelser vi har det i. Så jeg håper noen drar nytte av dette blogginnlegget og føler at det er nyttig for dem.



Genser i mintgrønn med tilhørende lue.
(Også arvegods).



Dette er en sånn to-delt bjørneulldress, som så mange har. Men i en litt stor Størrelse, så denne blir nok ikke brukt på en stund. Med mindre han kommer ut på 8 kg da.




Dette er også et to-delt hjemmestrikka sett. Skulle likt å vite hvem i familien som har strikket det, men det aner jeg faktisk ikke. Det er i hvertfall en genser i hvitt og grått, og den gråe buksa. Pluss våtter og sokker som matcher resten av antrekket.
(Dette er også arvegods).



En vanlig ullgenser i hvitt og blått.
(Også arvegods).




En genser i litt lettere ull.
(Også arvegods).




En ulldress i mintgrønnfarge. Dette er en drakt min bror brukte da han var liten. Har også en genser og lue i samme stil.
(Også arvegods).




En gul to-delt dress i litt lettere ull. Ja, jeg synes en gutt kan bruke gult jeg.
(også arvegods).




Gul to-delt dress.
Som min bror brukte da han var liten.
(Også arvegods).




En to-delt grønn dress som lillegutt fikk av tante og onkel i Amerika.



En to-delt dess i stripete å grått. Som lillegutt fikk fra mormora si.




To, to-delte drakter.
Den til venstre bestile jeg fra www.Sparkjop.no og den til høyre fra www.hm.com



Snekkerbukse og ei vanlig bukse. Snekkerbuksa er skikkelig hard, så den tviler jeg på at vi blir å bruke.



Genser med elg på. Må jo like det samme som morfaren sin.



Hvit genser.
(Også Arvegods).




To t-skjorter. So gutten har fått fra Tante og onkel i Lillestrøm og tante og onkel i Usa.



Sparkebukser. Som min bror brukte da han var liten.
(også Arvegods).




Drakt som jeg fikk fra min hemmeligevenn.




Bodyer i store str som vi fikk fra tante og onkel i Usa.




Bodyer.




Bodyer.




Bodyer.



Bodyer.



Nattdrakter.

Nå er alt dette i masse forskjellige størrelser. Og jeg gidder ikke å sitte å ramse opp hva som er i hvilken størrelse på bildene, men jeg lager en liste over hva jeg har i hver str. og i hvilke plagg:

Bodyer:
Str 50: 5 Bodyer. 4 kortarmede og 1 Langarmet.

Str 56: 6 Bodyer. 1 kortarmet og 5 Langarmede.

Str 62: 4 Bodyer med lange armer.
Str 68: 4 Bodyer. 1 med lange armer og 3 med korte armer.
Str 74: 3 Bodyer. Kortarmede.

Pysjamaser:

Str 50: 3 Stk. 2 Med hel fot og en vanlig.

Gensere:

Str 62: 1 stk.


Bukser:

Str 62: 1 Snekkerbukse.

Str 74: 1 vanlig bukse.

T-skjorter:

Str 68: 2 Stk.


Sparkebukser/drakter:

Str 56: 2 Stk.

Str 60: 2 Stk
Str 68: 2 Stk

Sett med genser og bukse:

Srr 56: 4 Sett med genser/jakke og bukse.
Str 60: 1 sett med Jakke og bukse.



Håper dere ble litt kloke på denne lista mi og kan skjønne noen av bildene ved å bare se på denne listen.
Ullkærne er jeg usikker på hvilke størrelser de er i, men tror noe av det er sånne ting som vi kan bruke ganske så med en gang gutten er kommet til verden.
Men som dere ser er det i litt forskjellige størrelser. Har fått masse i gave, så derfor denne spredningen.

Hvor mye klær har dere fått tak i? Og hvilke størrelser kjøper dere mest av?

1 kommentar:

  1. Aldeles nydelig sett, det ene strikkesettet i grått der oppe!!
    virkelig, om du finner ut hva slags oppskrift det er, så tips meg!

    ville kanskje satset litt mer på lange bodyer i str 50, ikke mange, men 2-3 til.
    hvis du ikke har tenkt å bruke lune gensere til de kortarmede da.
    jeg er en tilhenger av disse draktene, bla fra ida t, molo, hjorth, mala, det er heldrakter, men kan fint kombineres med ull under.

    og ja, ull undertøy er deilig å ha på kroppen.
    fikk desember gutt 07, og det var deilig å kle på han masse varme klær!

    SvarSlett