mandag, oktober 12, 2009

Skryt av dagens buss sjåfør!

Mannen som kjørte Bratsberg bussen i dag fortjener virkelig masse masse masse skryt!
Jeg har jo blitt rene bussveteranen, i og med at jeg tar buss så ofte som jeg gjør.
Så jeg føler at jeg legger veldig godt merke til de forskjellige buss sjåførene. Da speseielt deres humør, og hvordan de snakker til oss pasasjerer.
Jeg stod på bussen på torget, hadde pengene klare i hånde, for jeg har opptil flere ganger fått et surt trynet hvis jeg ikke holder pengene klare med det samme jeg kommer på bussen.
Men denne mannen var så blid at det! Jeg vet at jeg også før har sett ham, og at jeg har lagt merke til hvor blid han her.
Når jeg skulle til å betale sa han, nei i dag blir det gratis tur ja. Sikkert den betalingsmaskinen som ikke fungerte eller noe. men så utrolig glad man blir bare for en gratis busstur altså!
Plutselig stoppet han på en buss stopp og ble stående der en stund før han sa: Vi må bare vente her litt, fordi det er en passasjer som ikke rakk oss på torget.
Jeg tror samtlige passasjerer fikk hakeslepp! Med tanke på at bussen kjører med en gang dørene er lukket var jo dette helt utrolig!
Det var en gammel dame som kommenterte dette. Hun sa det var så godt at det fantes slike mennesker som han, som fortsatt var litt "gammeldags".
Og ingen av oss andre ble sinte fordi vi måtte vente et par minutter, tror bare at vi alle var glade og litt sjokkerte over at det finnes slike buss sjåfører også.

Så du som kjørte Bratsbergbussen i dag fortjener masse skryt! Fortsett den gode jobben du gjør.

2 kommentarer:

  1. Slike bussjåfører skulle alle ha vært. Jeg bodde i en by, der de som var sjåføre fortjener ikke å være det. Jeg fikk ALDRI hjelp meg vognen når det var trapp i bussen, og alle var gretne.

    SvarSlett
  2. Oi, så herlig en bussjåfør!

    SvarSlett