søndag, oktober 25, 2009

Jeg gleder meg til så masse

Jeg gleder meg til så mye av det jeg kan spise når svangerskapet er ferdig. Jeg gleder meg til alt jeg på nytt kan gjøre når svangerskapet er ferdig, og jeg gleder meg til å ha hele kroppen min så og si for meg selv!

Hva er det egentlig jeg gleder meg til å spise? man skulle tro at man kunne spise det meste når man var gravid, men det kan man jo ikke.
Jeg gleder meg til å sette tennene i en litt blodig biff, i stedet for den tørre. Det blir også utrolig godt å kunne spise spekemat og ikke minst RØYKELAKS. Røykelaks kan man forsåvidt spise når den er helt fersk og pakken nettopp åpnet.
Ser også fram til å kunne ta meg et glass hvit eller rød vin, selv om det sikkert ikke blir før mange måneder etter fødsel, kjenner jeg meg selv rett. Trodde ikke jeg skulle savne forskjellige gode oster, men det gjør jeg tydeligvis!
Gravlaks har jeg også faktisk veldig lyst på, noe jeg egentlig ikke er så glad i. Jeg håper også pappa har noe røkt elghjerte liggende, for det ser jeg også fram til å spise.
Det skal også bli godt å kunne drikke en kopp kaffe uten å få denne forbaska halsbrannen.
Et glass med iskald øl ser jeg også veldig fram til. Og hvem skulle tro at jeg skulle savne Salami sånn som jeg gjør? Rugsprøknekkebrød med salami!
Og det å kunne spise godteri uten at man tenker: Huff, stakkars babyn i magen min.

Når man er gravid er det ikke mange sovestillinger som er så utrolig gode så lenge av gangen. Skal bli så godt å kunne få en natt søvn hvor man faktisk ligger godt i sin egen seng. Ser også veldig fram til å kunne ligge på magen igjen, noe som er helt umulig nå, for da får jeg spark både her og der.
og så godt som det skal bli å slippe å ha pølse ben og pølsefingre. Helt plutselig her om dagen kom nemmelig vannansamlingene i kroppen, kjempe herlig altså!
Skal bli så godt å slippe å gå tusen ganger på do om natten.
Tanken på å kunne bøye seg å ta på truse, sokker og sko uten problemer er også helt fantastisk.
Det å slippe å ha en følelse av at man har et hode mellom beina til enhver tid skal også bli formidabelt. Sånn er det når gutten har festa seg og er klar til å møte verden.
Skal også bli deilig å kunne gå en tur uten å bli helt ødelagt i mage og bekken. Skal også bli veldig godt å kunne gå i en butikk uten å bli angrepet av kynnere.

Akk, det er så masse jeg ser fram til! Men aller mest ser jeg fram til å endelig få møte lillegutten jeg har båret på så lenge. det skal bli utrolig deilig!

1 kommentar:

  1. Kjenner igjen det du leser ja. Det er superdeilig å bli kvitt magen. Man føler seg kjempetynn med en gang.. haha.. det er man jo ikke ;)
    Men du, jeg spiste røykelaks altså. Klarte ikke å la være. Spekemat spiste jeg også. La det bare i fryseren ett døgn først, eller stekte det på brødskiva/på pizzaen :) Viktig å kose seg litt også :)

    SvarSlett