torsdag, oktober 22, 2009

Enda et jordmorbesøk over

Som sikkert mange som leser bloggen min har fått med seg har jeg hatt tett oppfølging av jordmor de siste ukene.
Grunnen til dette har vært høyt BT, magesmerter og hodepiner. Jeg har blitt testet for svangerskapsforgiftning, og det har jeg ikke altså.
For ikke så lenge siden var jeg på kontroll hos legen, og hun mente at jeg burde dra på jordmor timen i dag også, og det er jeg kjempe glad for at jeg gjorde.
Hadde som vanlig med urinprøve som var kjempe fin, tok også BT og det har gått ned til 85 noe som er bra, bare det ligger under 90 så er det ikke høyt.
Jeg nevnte dette med at det presser så utrolig masse nedover, at kynnerne har tatts eg opp og at jeg har merkelige magesmerter helt nederst i magen.
Hun ville derfor gjerne kjenne på magen, og som alltid fikk jeg en kraftig kynner, og denne gangen tok det lang tid før den slapp taket, noe som er uvanlig for meg, de bruker å gi seg ganske fort.
Jordmora kjente i hvertfall på magen og det er så og si ikke noe av babyen høyt oppe i magen, han ligger kjempe langt nede. Hun kjente også etter hodet, og det ligger så langt nede i bekkenet at hun så vidt klarte å kjenne det. Noe som er utrolig uvanlig, og noe hun sjelden møter på, i hvertfall ikke hos førstegangsfødende. De bruker ikke å ligge sånn så tidlig. Så han ligger laaaaangt neddi bekkenet og er helt festet. Jordmora klarte ikke å rikke på hodet en gang.
Hun ble ganske så rund i øynene. Det trenger ikke bety tidlig fødsel, men det kan skje. SÅ nå skal jeg videre følges opp veldig nøye.
Jeg skal telle kynnere, ta tiden på dem, telle smertene i magen og ta tiden på dem. Og blir det for ille skal jeg ringe sykehuset, for man vil ikke ha en for tidlig fødsel her hjemme.
Og skulle det skje noe snart kommer de ikke til å stoppe det.
Kjenner jeg ble utrolig stressa, men nå skjønner jeg at det ikke er så rart at jeg går som ei gås, og at smertene og presset er veldig uebehagelig.
I morgen må vi handle inn siste rest så vi har alt klart, i tilfelle han finner på å komme snart, ettersom han virker veldig kalr for det i hvertfall.
Han har også vokst masse, så kanskje dette er en sværing allikevel.
Ellers står alt bra til, så nå skal jeg bare ta det med ro og satse på at lillegutt ikke har tenkt seg ut enda i hvertfall.

2 kommentarer:

  1. :-D
    Bi så bra... Å du, æ kreve faktisk ein mms nårn kjæm;) send t 46662314
    Fikk jo d av Tone å da ska æ ha d av dæ å shnuppa:-*<3

    SvarSlett