lørdag, oktober 17, 2009

Feiring av diverse ting på Bangsund

I går snudde jeg og Mads nesen nordover, mot Bangsund. Som ligger i Nord-Trøndelag.
Bangsund er jo tettstedet jeg er født og oppvokst på, og jeg elsker hvert et øyeblikk jeg kan tilbringe her.
Som sagt kom vi hit i går kveld. Mamma er på behandlingstur i Tyrkia, så det er bare pappa og Chivas som er her hjemme.
Grunnen til at vi reiste hjem til Bangsund denne helgen er at vi ville feire litt bursdager.
Mamma som hadde bursdag den 17 Oktober, jeg som har den 19 og Mads som har den 23. Tenkte derfor det var greit å dra til Bangsund så vi fikk møte litt familie og sånt.
I dag var jeg og Mads i byen en tur (Namsos). Ble ikke lange turen ettersom dette bekkenet er blitt utrolig trøblete, og smertene i magen blir verre og verre, sånn er det med kynnere vet dere. Og nå har nedpresset kommet, utrolig ubehagelig.
Men vi fikk i hvertfall til en bytur, og det var veldig koselig.
I dag har jeg bakt ei kake som vi skal servere i morgen, Oreoskake, noe som faller i smak hos de fleste. Den kaken må være den største kalori/sukker bomben altså. Men den er jo så utrolig godt.
Vel lykket ble den også, så nå står den og "godgjør" seg i kjøleskapet til gjestene som kommer i morgen. Som de fleste vet er jo denne kaken best når den har stått et døgn. jeg så at den rydde litt på sidene, men det får bare være!
I kveld har jeg, pappa og Mads kost oss med Lasagne, den ble så utrolig kjempe god! Aldri smakt så god lasagne før. Utrolig hvor bra ting blir når man krydrer til litt ekstra selv.
I skrivende stund er det veldig lite som skjer, pappa har lagt seg og min kjære halvsover på soffaen, og bikkja er som vanlig sløv.
Jeg må vel også nevne at pappa har skutt en elg i dag, så han og Mads har feiret med en konjak i dag. Jeg feiret med vann og brus.
Enda en ting jeg burde nevne er den svæææære flåtten jeg fant på Chivas i går kveld, det er det værste jeg har vært med på. Og den var så utrolig stor. Jeg trodde det var en pelsklump jeg klemte på, men nei da det var nok en flått ja!!!!! ÆSJ! Så flåttsesongen er enda ikke over folkens.

Nå tenkte jeg å lage et eget innlegg med bilde av oreokaken, og oppskriften jeg bruker. Så følg med i neste innlegg..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar