tirsdag, oktober 20, 2009

Da har vi vært på ny UL

Da vi var på ordinær UL for en evighet siden fikk vi jo vite at morkaka lå i veien og sperra for utgangen. Vi fikk derfor tildelt en ny time nå i uke 32. Og den var vi på i dag.
Var utrolig spent. Så ejg har jo så vidt fått sove i natt, og drømt en hel masse rare drømmer om lillegutten vår. Merkelig hvordan denne hjernen min fungerer altså.
Men timen gikk jo kjempe bra den.
Men på dette stadiet er jo en baby blitt ganske så stor, så det er vanskelig å se så mye synes jeg.
Men taska si viste han villig fram, så nok en gang fikk vi bekreftet at dette er en gutt ja.
Han ligger fortsatt med hodet ned. Noe som er ganske så komisk egentlig, for det gjorde han i uke 8 på tidlig UL, så håper han blir liggende sånn nå fram til han har tenkt seg ut for å møte oss.
Så det jeg kjenner midt på magen er rompa, og det oppi ribbeina er de små tottisene hans. Kjenner jeg er helt forelska i denne lille krabaten vår altså, gleder oss sånn til han kommer.
Vi var jod er for å sjekk hvordan det lå an med morkaka, og den ahdde flytta seg fint opp som jordmora sa. Utrolig glad for å slippe KS kjenner jeg. Høres sikkert veldig merkelig, med tanke på hvor vond en fødsel må være. Men dette vil jeg gjøre på den rette måten, nemmelig naturlig.
Jordmora sa at de brukte å ta en vekstestimering med det samme, så da målte hun ham rundt hodet, magen og lårbeinet.

Disse målene fikk vi på ham:

BPD, hodemål: 86 (-0), her ligger han akkurat på normalen.
MAD, Magemål: 93+3.
FEMUR, Lårbein: 59.
VEKST%: + 5%. Så han ligger litt over normalen.

Jordmora sa han lå på +5 på vekst. Men hun trodde ikke det ble noen stor gutt på oss. Så dette blir veldig spennende. Satser på en normalstor en vi.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar