søndag, november 01, 2009

Malvik Cup Og annet Lørdagskos

Tenkte jeg skulle komme med en kjapp bloggoppdatering før jeg henger opp en maskin med klær og kryper til køys. I dag har vi faktisk fått noe ut av Lørdagen, noe vi sjelden får ellers. Ender alltid med at vi sitter på daten og ser tv.
Men i går ringte et av verdens beste søskenbarn meg, nemmelig Tobias! En av verdens skjønneste gutter, like så skjønn som broren sin Simon. Tobias ringte for å høre om jeg og Mads kunne tenke oss å komme å se påa t han spilte i Malvik cupen. Noe vi selvsagt måtte takke ja til ettersom vi var de nærmeste til å komme å se.
Så i mårrest stod både jeg og Mads opp i rett tid for å dra å se på litt fotballkamper. Som alltid brukte vi en evighet på å finne fram til hallen de skulle spille i, som forøvrig heter Abrahallen. Men jeg føler at vi kan skylde litt på Mads sin GPS dame, hun er virkelig ikke på nett til tider, egentlig sjelden hun fungerer. Hun gjorde jo det i dag, men jeg stiller meg sterkt tvilende til hennes rettningssans og kunnskaper om å orientere seg.
Men vi fant i hvertfall fram til slutt, vi rakk bare å se to kamper, men det var utrolig koselig og klompen gutta var kjempe gode! Og jeg må skryte av hvor flink mitt søskenbarn er til å ta corner og til å vise omsorg for sine motspillere når de ligger nede. Har seriøst aldri sett maken, tenk om flere kunne vært sånn da hadde verden vært et mye bedre sted. Mange kunne hatt en ting eller to å lære av denne 10 åringen. Hans bror er også likedan, de er to helt fantastiske mennesker! og jeg setter stor pris på både dem og de fantastiske foreldrene, verdens beste tante og onkel.
Klompen gutta vant i hvertfall to og hadde en uavgjort, hvordan den siste kampen endte vet jeg desverre ikke ettersom vi dro.
De hadde også en egen kafeteria på "huset" så der satt vi også en stund. Ikke var de som stod å solgte ting så veldig god i matte så jeg og Mads tjente oss 20 kroner vi.
Vi gledet oss sånn på å spise vaffler, men de var steinharde. En stor skuffelse, nesten så jeg kunne satt meg ned å gråte, tror Mads må lage vaffler til meg en dag.

Ellers har vi gjort lite i dag. Jeg har støvsugd hele leiligheta og vasket kjøkkengulv, og det var virkelig på tide.
Og i dag var jo den store Halloweendagen, så vi hadde kjøpt inn litt godis til barna som kom på døra. Personlig liker jeg ikke slike adopterte tradisjoner, men godterier må de få. Vil ikke bli kjent som de som ikke gir noe godteri nei! For grådige er vi ikke.
Jeg lagde også "skummel" Halloween taco til meg og Mads i dag, så vi storkoste oss. Jeg elsker Taco, og kommer seriøst aldri til å bli lei av det.
Tente også masse stearinlys, er så utrolig koselig når det er litt mørkt og trist utenfor husveggen. Og for første gang på år og dag har jeg og Mads sett film sammen igjen. Vi så Paranormal Activity, en film som visst skulle være så utrolig skummel. Noe den egentlig ikke var, ble egentlig ganske så skuffa over den, folk har jo snakket så varmt om den. Men creepy var den jo, og den er verdt å se. Kanskje jeg må hive inn en filmanmeldelse også, er utrolig lenge siden jeg har gjort det så.

I dag henta jeg også ut pakken fra Ellos. Julegardiner, søt pepperkakedrakt til gutten og nisselue og nissetøfler til ham, han kommer til å bli så søt og sjarmere alle og enhver i jula han. Gleder meg sånn til å vise han fram til alle sammen!

Jeg har i hvertfall hatt en kjempe fin dag og en koselig Lørdags kveld, håper dere der ute også har hatt det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar