mandag, november 09, 2009

Oppdatering fra Fredag 06.11

Fredagen ble også nok en spesiell dag. Hadde jordmor time og var forberedt på at alt var som det skulle.
Vi skulle jo dra til Bangsund rett etter jordmor tima mi, så håpet virkelig at den skulle gå fort.
Jordmor sjekket først urinen, der var det proteiner, noe jeg aldri har hatt i løpet av svangerskapet.
Så skulle hun måle BT, og det var 146/98. Stiger undertrykket over 99 blir man visst lagt inn.
Jordmora ble jo bekymra ettersom mitt BT har vært i grenseland hele svangerskapet.
Så ville hun sjekke Symfysemålene, og hun mente at magen ikke hadde vokst på 2 uker. Og da ble jeg jo kjempe stressa for om han i magen hadde det bra. Hun bestemte seg derfor for å ringe sykehuset, for hun ville ha meg inn dit fortest mulig.
Men sannelig møtte hun på ei sur dame i telefonen som kune fortelle jordmora mi (etter at hun hadde forklart situasjonen) at de ikke kom til å gjøre noe for meg uansett, så det var ikke noe vits i å sende meg dit.
Jordmora mi ble ikke blid og krevde at jeg nå skulle inn og jeg skulle sjekkes av lege ikke bare av jordmor.
Fikk da komme inn, så da måtte jeg og Mads igjen på sykehuset, vært litt for ofte der synes nå jeg. Ble ropt opp ganske fort i forhold til andre ganger og vi fikk komme inn til ei kjempe hyggelig jordmor som målte BT mitt på nytt igjen, og nå hadde det gått ned igjen. Noe de synes er så vittig for man skulle jo tro at man ble enda mer oppskaka og nervøs når man må sånn plutselig på sykehuset.
Etter dette fikk vi høre at vi nå skulle på UL, jeg ble jo veldig sjokka, for det hadde jeg aldri trodd.
Og det var kjempe gøy å se lille gutten vår på UL igjen, og han hadde det heldigvis toppers der inne han. Alt så kjempe bra ut. Hun utbrøt også brått: "Oi, her er det en med masse hår på hodet".
Synes det er utrolig å tenke på at de kan se sånt på UL. Så det blir spennende å se om dette stemmer når han kommer ut.
Etter ultralyden skulle vi få komme inn til lege. En kjempe koselig ung lege som sjekket litt sånn standard ting, spurte meg om hodepinene min, flimringen foran øynene osv.
Ville egentlig ha meg på døgnmåling av BT, men de lot det være, og ikke hadde de visst utstyret ledig eller.
De tok blodprøver for å sjekke om det kan være en begynnende svangerskapsforgiftning. Der var det kun albumin nivet som var litt lavt.
Fikk så beskjed om å be jordmora mi kontakte dem med engang hvis hun ville ha meg inn igjen.
Må også følge nøye med på kvalmen, magesmerter, hodepinene og flimringen. For blir det verre måtte jeg kontakte dem med en gang.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar