torsdag, november 19, 2009

Julegardiner, selv om man ikke er 90 år?


Nå nærmer julen seg med stormskritt. Og jeg må vel krype til korset og si at jeg snart kommer til å sette i gang pyntingen. Og det er av den enkle grunn at lillegutt kan jo finne på å komme når som helst, så derfor er det for oss greit å ha ting litt klart om ikke så alt for lenge.
Men det jeg hadde tenkte å skrive litt om her er Julegardiner og annet julestyr.
Det er vel egentlig sånn at julegardiner skal henges opp til første Søndag i advent, mens julepynten skal opp til 1 Desember, sånn er det i hvertfall her i huset.
Synes det er så utrolig koselig når jeg står opp om morgenene og det er mørkt i leiligheta og julestjerna lyser så fint opp i de mørke rommene.
Er vel kanskje egentlig vanlig policy å få opp det meste av julepynten når juleferien har startet, men jeg synes jula er så koselig at et par dager ekstra gjør ingenting.
Hører det er mange som sier at julegardiner er en unødvendig ting, som bare damer over 90 år henger opp. Nå er jeg ikke 90 år, men jeg synes julegardiner er utrolig koselig og noe jeg må ha opp i jula. På bildet jeg har lagt ved i innlegget ser dere julegardinene vi skal bruke i år. Synes de var kjempe lekre jeg, 4 panelgardiner til under 100 lappen, det er ikke dårlig altså!
Er jo også veldig koselig å ha julegardiner på kjøkkenet. Det har desverre ikke jeg, så lurer på om jeg skal titte litt rund å se om jeg kan finne noen, eller kanskje bare en liftgardin i rødt kanskje.

Jeg synes i hvertfall ikke at julegardiner er galskap, og heller ikke det å pynte litt tidlig. Men nå har jeg en god grunn da!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar