onsdag, november 25, 2009

Nytt besøk på St.Olavs

Mads følger med at registreringa går som den skal.

I dag har vi hatt et nytt besøk på St.Olavs hospital. Hele dagen startet med et jordmorbesøk. Og med forsatt høyt BT o positiv urinprøve ble vi sendt til St.Olavs.
Her ble det da utført en del undersøkelser osv som dere sikkert kan se på dette bildet jeg har lagt ut. Sitter her med CTG registrering. Det måtte mange glass saft til før det ble litt liv i gutten i magen, stakkar enn at vi måtte vekke han sånn da!

Denne registreringen var i hvertfall helt fin, så han hadde det bra han, men skjønner hans frustrasjon over at vi måtte vekke han.

Det ble også utført en UL, av en svensk lege jeg har vært inne hos før, synes han virker skikkelig flink. Han spurte om jeg syntes det var greit at han tok med seg noen medisinstudenter som kunne være med på UL og kjenne på magen min, jeg takket ja jeg, de må da lære et sted de også!!
Først klemte legen så var det studentene sin tur, og etterpå tippet de hvordan han lå, ganske komisk egentlig, menr ett hadde de i hvertfall. Ryggen ut mot min venstre side og hodet godt planta og så og si festa i bekkenet. Er litt vanskelig dette, for jordmødrene sier han er festa mens legene sier han ikke er det, smen med hodet ned ligger han i hvertfall.

Alt så bra ut på UL også, så han har vokst som han skal. Litt lite fostervann, men det var ikke farlig sa legen. Men er visst et typisk tegn på SF som jeg har.

Så nå blir det videre oppfølging på St.Olavs. Blir spennende å se om jeg får ha han i magen tiden ut eller om de foretar seg noe. Jeg har jo drømt at jeg skal føde 28 November, tro om det er en sann drøm?

I morgen skal jeg i hvertfall ringe for å få blodprøvesvarene og på Fredag blir det ny kontroll på sykehuset, ønsk meg lykke til!

3 kommentarer:

  1. Sjå der ja Tine:)
    Du såg nu egentlig fødeklar ut der da, der du sett me registreringa:D hehehe:D
    Men d e vel itj leng igjen no:D

    -Silje- (Namsos)

    SvarSlett
  2. Heisann Tinemor.
    Fin blogg du har!!
    Åhhhh som jeg håper du får ha han i magen tiden ut, men må han ut så må han ut;-)) Skal bare se at han kommer 28...Er litt rart det der og oss damer når vi er gravide, det er ganske mye som vi bare vet uten å vite...Om du forstår;-))
    Men er godt å vite at du får god oppfølging!!
    Ønske deg masse lykke til videre i svangerskapet;-)))

    SvarSlett
  3. Gratulerer med beibien, så på forumet ditt på babyverden at han va kommet ut no xD

    SvarSlett