torsdag, september 24, 2009

Noen mennesker har merkelige holdninger. (Anna Anka)


Er ikke sikkert alle vet hvem Anna Anka er. Men hun er i hvertfall en Svensk kvinne som den siste uken har blitt et stort samtaleemne (speseielt i Sverige) på grunn av sine veldige merkelige uttalelser.

Her er blant annet et av uttalelsene hennes: "Som hjemmeværende hustru skal du stille opp på alle vis, du skal både være pen og velkledd. Seksuelt er det kvinnens ansvar å passe på at mannen er tilfredsstilt seksuelt. Gjør hun ikke dette kan hun skylde på seg selv om han er utro".

Dette er jo som dere sikkert skjønner en av de kontroversielle uttalelsene som har satt sinnet i kok hos Svensker, men nå også hos mange av oss Nordmenn, og jeg er såklart blant en av dem.

Anna er en skikkelig luksusdame i mine øyne. Tror hun tenker en del på penger med tanke på at hun er gift med en som er 30 år eldre. Og ja, han er søkkrik.
Synes det er litt komisk at hun møtte ham da hun jobbet som hans personlige trener. Men nå har hun fått den "flotte" stillingen som hans sekretær.
Det hun har sjokkert svenskene mest er at hun mener Svenske menn er tragiske med sin evige bleietørking. Og hun er visst veldig i mot likestilling mellom menn og kvinner.
Og videre sier hun at Amerikanske pappaer lager ikke mat, stryker ikke osv, men de forsørger sine familier.
Disse tingene har hun visst skrevet i bloggen sin. Og hun har nå blitt ønsket varmt velkommen i et Svensk parti som heter Kristdemokraterne. Men etter å ha sett nærmere på disse uttalelsene har visst parti lederen trukket dette ønsket.

På Fredag er denne kontroversielle Svensken gjest hos Skavlan, noe jeg faktisk tror jeg må få med meg, for denne dama kan ikke være sann altså.

Synes det er helt merkelig å komme tilbake til "hjemlandet" sitt med slike merkelige nye holdninger jeg.
Er det noe vi vil ha her i Skandinavia er det jo likestilling mellom menn og kvinner! Ikke sant? Dette er vel kanskje spesielt et ønske fra oss jenter i det Norske samfunnet.
Jeg er i hvertfall for mer likestilling. Bare se på de nye reglene om Pappapermisjon, kjempe bra med mer og mer likestilling.

uansett, denne dama er visst den det blir snakket mest om i Sverige for tiden, så da vet du det også.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar