tirsdag, september 22, 2009

Cola avhengig?


Først må jeg si klart i fra om at jeg er IKKE COLA AVHENGIG!!!
(Men kan bli mye Pepsi Max og Tab xtra noen ganger).

Det er vel ikke til å legge skjul på at mange her i landet vårt er klart å bli avhengige av Coca-Cola.
Grunnen til at jeg drar inn dette i bloggen min er fordi hvis vi ser over på Søta bror (svenskene) er det faktisk ei kvinne som har søkt retten om å få offentlig hjelp for sitt forferdelige Colamisbruk.
Dette var faktisk noe retten sa JA til.
Som sagt er veldig mange her i Norge Cola avhengige. Og mange av disse får faktisk abstinenser hvis de går en dag uten. Da får de problemer som: Hodepine, lett irritasjon og tretthet.
Cola inneholder jo en haug med sukker, men som de fleste vet inneholder det jo også koffein. Et stoff som virker oppkvikkende.
Selv har jeg en samboer som jeg tror er litt avhengig av vaffler, og selv har jeg blitt avhengig av appelsiner.
Men som også sikkert alle vet uansett om du drikker cola eller annen brus så og si hver dag får du i deg masse sukker. Ei sånn lita flaske med brus inneholder faktisk 25 sukkerbiter, da kan man heller lage seg en coctail med sukkerbiter da? Men smaken blir jo såklart ikke den samme.

Er du Cola avhengig? Eller er du kanskje avhengig av noe annet? (Noe du helst må ha hver dag).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar