fredag, september 11, 2009

Det å gå gravid, ingen dans på roser! Men likevel positivt.

Ja, jenter! Alle dere som gleder dere til å gå rundt med en søt baby mage enten stor eller liten fordi det er så koselig, dere kan tro om igjen!
Jeg sier ikke at det ikke er koselig, for all del jeg stor koser meg egentlig som gravid, men guri meg for et slit det er og så godt det skal bli i Desember når jeg endelig er ferdig.
Jeg har jo bare lagt på meg 3 KG hittil i svangerskapet, så kan ikke skylde på at det er mange ekstra kilo som gjør at alt er et forbaska slit.
I dag slo det meg nemmelig. Jeg skule på kontroll hos legen og de har flyttet legekontor ned i byen. I stedet for å ligge i 7 etasje ligger det nå i 3 Etasje. Og da tenkte jeg, men da går jeg jo såklart trappene! Veldig smart Tine, Veldig smart.
Seriøst, jeg har aldri blitt sliten av å gå trapper før, men nå ble jeg sikkelig utslitt. Magen kjentes plutselig ut som bly og beina ble helt gele.
Jeg klarte heldigvis å pese meg opp på legekontoret, jeg er sikker på at alle hørte meg huffe og bære meg. så sikkert veldig komisk ut, jeg bruker i hvertfall å synes at sånt er komisk.
Mens jeg satt å ventet på å få inn til legen begynte såklart Lillegutten i magen å sparke heftig mot det ene ribbeinet mitt. Og jeg lo for meg selv og dytta det tilbake. Oppdaget da at et gammelt ektepar satt å lo av meg, jeg så sikkert veldig glup ut der jeg satt.
Vel inne hos legen fikk jeg høre at alt stod kjempe bra til, og at det var sjelden hun legen min så gravide som så så friske, spreke og glødende ut. Herregud tenkte jeg, sprek? glødende? Jaja, henne om det. Men takk for komplimentet.
Må jo innrømme at man blir litt kry av slike kommentarer, og det er jo lov.
Tar jo buss for å komme meg hjem, for så å måtte gå en lang bakke for å komme dit vi bor.
Vel hjemme, sliten som jeg var bestemte jeg meg for å vaske leiligheten. Aner ikke hvorfor, hadde jeg ikke vært gravid hadde jeg sikkert ikke gidda.
Det er det som er så utrolig positivt med graviditeten, jeg får en sånn giv til å gjøre noe hele tiden uansett for sliten jeg er og hvor tungt alt sammen er.
Så jeg har stått på i hele kveld!
Og holder faktisk enda på, lurer på hva jeg skal hive meg over nå!? Merker det vel på bekkenet i morgen, men det får bare være når jeg kan nyte det fine resultatet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar