tirsdag, september 01, 2009

Mobbinga av Erna må faktisk ta slutt

Jeg er så utrolig glad for at SV`s Inga Marthe Thorkildsen raser mot mobbingen Av Høyres Erna Solberg.
Hun har fått så mye oppmerkesomhet for vekta si, mest negativ blest såklart.
Han som har skrevet boka "Kunsten å overbevise" ble intervjuet i Dagbladets Magasinet og da hadde han sagt dette:
"Erna er så overvektig at de fleste ikke hører hva hun sier". Man tenker i stedet, har hun kontroll når hun er så tjukk? Vekta skader troverdigheten, og det kan hun tape stemmer på.
Jeg blir helt sjokkert over at enkelte mennesker her i landet kan være så frekke og ufyselige mot medmennesker. Ja, for Erna er et helt vanlig menneske akkurat som deg og meg.
Når en person kommer med slike utsagn må det da være andre mennesker som også tenker like ufyselig og forkastelig som ham?
Tenker ikke denne mannen gjennom det han sier? Dette kan føre til at mobbing i skolen blir enda mer utbredt, og at fokuset på kropp skal bli enda verre, er det sånn vi vil ha det her i landet?
Vil vi ha slike mennesker med slike fordommer som han har? Jeg vil helst ikke se slike mennesker i mitt nærvær jeg.
Denne Ringdal som har kommet med disse uttalelsene bør være så misfornøyd med seg selv at han bøter på det ved å mobbe andre som er mye bedre enn ham!
Det er som Inga Marte sier, folk vet om de har et vektproblem derfor trenger ingen å legge seg oppi det!
Dette er jo en valgkamp, ikke opptaket til Norges neste Top Model.
For all del Erna, ikke hør på denne mannen. Dette er ditt privatliv og ikke noe du skal behøve å snakke om offentlig. Jeg støtter deg i hvertfall! Jeg er sikker på at denne Rignal har fotsopp og inngrodde tånegler.
Erna er en smart dame som vil alle har mye å lære av. Og selv om jeg ikke stemmer SV, støtter jeg virkelig Inga Marte i sine uttalelser, står virkelig resepkt av henne som går ut mot denne Ringdal!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar