fredag, september 11, 2009

Her kommer en svangerskapsoppdatering


Tenkte jeg skulle komme med enda en svangerskapsoppdatering for dere som leser bloggen min.
Etter klokken tolv nå i kveld er jeg da 27 fullgåtte uker og starter da på min 28 uke. Jeg må si at tiden flyr virkelig fort av gårde! Man må virkelig ta vare på de små øyeblikkene i et svangerskap, et godt tips til alle dere som er gravide altså.
Svangerskapet siden forrige oppdatering har gått kjempe greit. Har hatt en jordmor time og en legetime.
Var litt ubehagelig hos jordmora sist synes jeg egentlig. Hun snakket om Diabetes å mente at jeg burde ta en sånn sukker belastning. Noe jeg syntes var så rart ettersom alle prøvene mine er akkurat sånn som de skal være.
Tok derfor opp dette med legen min og hun mente dette var noe stort tull. Men hvis jeg ville kunne jeg godt komme innom legekontoret en dag å ta denne testen, så tror jeg gjør det en dag så slipper jeg å dra på sykehuset. Men som sagt legen min mente dette ikke var nødvendig.
Har hittil kun hatt en vektøkning på 3 kg, ingenting å si på det nei.
Målte også HB på legebesøket i dag, og den hadde sunket sånn som den skulle i forhold til hva morkaka trenger, hvis jeg nå forsto legen min rett.
Fikk høre hjertelyden til lillegutt hos både jordmor og lege, og som alltid ligger den mellom 144-150.
På SF-Målene ligger han på 24-25 CM hvis jeg ikke husker feil, så han ligger rundt den rødestreken på helsekortet tror jeg. Kanskje det ikke blir en 4-5kg unge? Men en liten mini gutt i stedet. Hvem vet?

Nå skal visst babyn være ca. 1kg så han vokser da godt. Og så er han vel ca 32 Cm.
Det er visst også nå på dette stadiet at fosteret åpner øynene sine for de første gangene, selv om det ikk
e ser så godt da.
Hørselen skal visst også være veldig god nå, så kanskje jeg må begynne å snakke skikkelig til ham, synge skal jeg i hevrtfall ikke for så vondt vil jeg ham ikke.
Leste også at han nå begynner å få et søvnmønster. Og når jeg tenker meg om virker det faktisk sånn, Han er rolige på kvelden og delvis på natta nå virker det som. Mens om morgenen tar han av litt. Flinke gutten min, begynner å forstå forskjell på natt og dag allerede før han har kommet ut!

Jeg har også begynt å Scrappe et album om graviditeten og lillegutt. Som jeg tenkte å gi ham i julegave. Det kan være et fint minne for ham å ha når han blir større.

Ellers teller vi ned dagene til nesete Ultralyd den 20 Oktober, vi er veldig spente på om morkaka har flyttet seg, og vi krysser fingrene sterkt for det. For KS er egentlig ikke noe jeg har så alt for lyst til.

Forresten så er det en veeeldig aktiv krabat jeg har i magen, så jeg koser meg masse med spark om dagene.

Min første side med Scrapping. (Dette er da bilder fra den tidlige Ultralyden).

1 kommentar:

  1. Tydelig at du koser deg nå ja. Det er veldig koselig tid du er i nå da. Bare nyte det. Blir straks litt værre om 2 måneder....
    Arti at du har kommet igang med scrapping. Det er litt avhengighetsskapende kan man si - iallefall så lenge man har tid.. hehe. Kos deg og nyt dagene :)

    SvarSlett