lørdag, september 12, 2009

Kjære Mamma Og Pappa




Ikke skjem meg bort
Jeg vet godt at jeg ikke skal ha alt jeg ber om
-jeg bare tester dere

Ikke vær redd for å være bestemte med meg
Jeg foretrekker det
Det får meg til å føle meg trygg

Ikke ta det for alvorlig når jeg sier
”jeg hater dere”
Det er ikke dere jeg hater,
Bare den makten dere har til å begrense meg

Ikke tenk på at det er deres
Verdighet å si unnskyld til meg
En ærlig unnskyldning gjør at jeg føler
Varme og hegivenhet for dere

Ikke skjenn og mas
Hvis dere gjør det
Må jeg beskytte meg
Ved å late som jeg ikke hører

Ikke si at dere ikke er glad i meg
Selv om jeg av og til kan gjøre stygge ting

Ikke vær skiftende og inkonsekvente
Det bare forvirrer meg

Ikke får meg til å føle meg mindre enn jeg er
Det får meg til å ville gjøre meg større enn jeg er

Ikke heng meg ut forran andre
Jeg tenker mye mer over hva dere sier
Hvis dere snakker rolig til meg hjemme

Ikke få meg til å føle at feilene jeg gjør er store synder
Det forvirrer det verdensbildet jeg skal bygge opp inni meg

Ikke beskytt meg fra konsekvenser
Jeg trenger av og til å lære gjennom smertefulle erfaringer

Ikke vær for rask med fagre løfter
Jeg blir veldig skuffet når dere ikke klarer holde dem

Ikke prøv å late som om dere selv aldri gjør feil
Det gir meg et alt for stort sjokk når jeg oppdager
At det ikke stemmer

Ikke si at det bare er tull når jeg er redd
Det jeg er redd for er virkelig for meg
Dere hjelper meg mye bedre ved å prøve å forstå

Ikke sett altfor store krav til min ærlighet
Det er lett å skremme meg til løgner

Bare gi meg av deres kjærlighet………

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar