mandag, august 03, 2009

Svineinfluensa (Fraråder gravide å gå ut)


Ja, dette er Dagbladets store blikkfang og overskrift i dag.

Dette er så typisk Dagbladet at jeg blir ikke lengre sjokkert over deres overskrifter og formuleringer. Skjønner ikke vitsen med at de alltid må drive med slik skremselspropaganda, for det er det nemmelig. Er jo ikke rart at gravide blir små stressa og nervøse med slike overskrifter. Man blir jo "redd" for bare å ta seg en tur i butikken å handle.
Jeg skjønner jo logikken om at flere og flere nå kommer til å bli smittet i ukene framover, MEN dette er jo fortsatt ikke dødelig, så hvorfor i all verden må disse mediene blåse opp ting foran oss stakkars vanlige folk? Media har alt for mye makt over oss mennesker, det er nettopp derfor vi må "slutte" å tro på alt våset de skriver å heller se litt på logikken som de som kan mye om svineinfluensaen snakker om.
Dessuten tror jeg at vi gravide er bedre "rustet" hvis vi får svineinfluensa. Altså ikke rustet i immunforsvaret og slikt, men at vi kanskje får enda bedre oppfølging enn det "vanlige folk" vil få.

Men uansett tilbake til det "svære" oppslaget i Dagbladet. Som dere ser i min overskrift stod det på dagbladet sine overskrifter at de frarådet gravide å gå ut. Mens inni hovedinnlegget stod det noe sånt som dette:

De har ikke funnet noe som tyder på at svineinfluensaen er farligere for gravide enn for andre mennesker, og de anbefaler IKKE gravide å holde seg innendørs. Bare ta forhåndsregler.


Typisk Media å blåse ting slik ut av proposjoner. Kjenner at jeg er så utrolig lei av høre om denne svineinfluensaen at jeg tror jeg kan kaste opp!!!
Nei, jeg tror at litt Antibac i veska og god hygiene kan være med på å forebygge denne smitten litt. Og så må vi ikke gå av skaftet og bekymre seg unødig.
Dette er jo som sagt grunnen til at vi mennesker hører sånn på media som vi gjør, de har menneskene i sin hule hånd.

Men det meste de skriver er bare tull, men veldig synd at de har slik makt over oss mennesker..


Jeg er i hvertfall ikke hysterisk og redd for svineinfluensaen. For alt jeg vet har jeg kanskje allerede hatt det. Så jeg bekymrer meg ikke!


Er du bekymret for svineinfluensaen?

3 kommentarer:

  1. De skal jo selge aviser vettu ;) Da MÅ de nødvendigvis prøve å overgå VG på forsiden... Jeg finnes ikke bekymra for svineinfluensaen. Det er jo det samme som vanlig influensa, bare at de regner med at litt flere blir smittet. Så lenge man er frisk ellers så står man den av. Dumt at media skal lage sånn hysteri av dette. Samme som når det var snakk om fugleinfluensaen. Håpløst...

    SvarSlett
  2. Enig med deg! Kun skremselspropaganda! ALT er jo farlig sier media. . .
    Beste er å bruke sunn fornuft,så går alt så bra :)

    SvarSlett
  3. Skullw kunne saksøkt media for "falske" opplysninger ;)

    SvarSlett