søndag, august 23, 2009

Liten Svangerskapsoppdatering


Må bare komme med en liten sånn svangerskapsoppdatering.
Jeg er nå 24+1(Klokken er over 12) på vei ut i svangerskapet mitt. Og alt går egentlig helt topp.
Jeg har ikke gått opp noe i vekt, mulig jeg har gått opp 1 Kg men er ikke helt sikker for vekta hjemme viser en ting og den hos legen viser noe annet, så er veldig spent på hva den viser hos jordmor på Tirsdag. Men uansett om disse vektene viser forskjellig har jeg ikke gått opp noe, for pila på vekta her hjemme har max flytta seg opp 2 kg. Men nok om vekt, går jeg opp så går jeg opp.
Sist jeg var hos legen var både urin prøven fin og blodtrykket var helt formidabelt, hadde ingenting å bekymre meg for. Det eneste som plager meg er jo bekkenet, men det skal jeg alltids takle for lillegutten vår.
Han er en veldig aktiv gutt i hvertfall, romsterer, sparker å styrer på der inne dag ut og dag inn. Så er veldig spent på hvordan denne krabaten blir i aktivitetsnivå når han kommer ut jeg, kanskje vi får oss en stor utfordring. Eller kanskje myten om at babyer som er veldig aktive i magen blir rolige når de kommer ut er sann. Hvem vet.
Tror også vi skal bestille vogn fra nettet, en bessoni kombi, mye billigere på nettet og den har fått mer skryt enn simo kombi og duovogn. Kjempe greit å spare litt penger når vi er i gang, for det å handle inn til en baby er virkelig ikke billig.
Fikk kjøpt 6 bodyer, en lue, tøfler og sokker til han i går da. Så han begynner da å ha litt klær nå.
Kjenner jeg gleder meg til å få kommode, stellebord og seng i hus, føler at jeg må begynne å ha ting litt klart snart.
Er vel bare jeg som er små stressa for å få alt i mål, men liker å ha sånt å tjone med, så håper det blir en ordning snart.


Synes også det er veldig gøy å lese om hvordan babyn er nå inne i magen i uke 24.
Han er nå 22 uker gammel. Veier ca 650 G og nærmer seg vel 30 CM. Er vel nå han begynner å ta en del plass inni livmora, kanskje det allerede begynner å bli små trangt til lillegutten vår der inne. Nå hører han jo faktisk godt også, kan visst høre pusten min, pulsen og fordøyelsessytemet (usj). Stakkar liten, det kan jo ikke være fine lyder.
(Da fikk dere lesere et lite innblikk i hvordan han som ca har det nå).



Og sånn ser mamman din ut lillevenn, og ja hun har krøller.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar