lørdag, august 15, 2009

Dagens bakst

I dag har jeg virkelig hatt "ånden" over meg. For jeg har virkelig stått på som en ekte husmor. Og stolt er jeg av det. Må da være lov å bli litt stolt når man føler at man gjøre noe bra. Også er det så gøy å gjøre slike ting når Mads blir så glad, og så skal det sies at han elsker det meste av bakeverk. Heldig med mannen min jeg!
Det jeg har bakt i dag er:
- Rice Crispies/Holliday cookies
- Sjokolade muffins
- Hjemmebaka brød
- Kanelsnurrer
- Hjemmebaka pizza til middag .....

Alt dette var helt nydelig, håper det hjemmebakte brødet er godt også for det har vi ikke smakt på enda.
Jeg tok jo såklart også bilder av bakeverket mitt, må da få skryte litt. Det dumme er at jeg helt glemte å ta bilde av den nydelig hjemmelaga pizzaen, men det får bli neste gang.


Rice crispies/Holliday cookies. Dette er da Mads sin favoritt. I dag måtte vi bare prøve med sånn vanlig ricecirspies frokostblanding i stedet for cornflakes, disse ble også gode men de med Corn Flakes er fortsatt både min og Mads sin favoritt. Som dere ser har det allerede vært en liten "mus" å spist av den, trenger jeg si hvem?:P
Denne ser også litt små rar ut, av den enkle grun at vi skulle få den litt tykkere nå, så det er derfor. Må bare prøve ut nye metoder nå og da.



Sjokolademuffins. De var jo også såklart kjempe nydelige. Bare så utrolig dumt at jeg kom på at jeg skulle ta bilde etter at jeg hadde lagt de i en pose. Men uansett, her er de i hvertfall. Ser litt små "most" ut da men.
Brød og Kanelsnurrer. Jeg har vokst opp med å få hjemmebakt brød så og si hver dag hjemme hos mamma. Hadde vært en fin tradisjon å få ført videre egentlig. Har også en brødbakemaskin, men det er noe stor tull spør du meg. Mye enklere å bedre det du ordner selv fra bunnen av.
Kanelsnurrer er noe jeg ikke er god på i det hele tatt, men etter at noen snille folk på Alberthaugen ga meg et kjevle har ting begynt å gå litt mer "knirkefritt";)
Brødene ble ikke verdens høyeste men er sikkert kjempe gode. Kanelsnurrene ble jeg faktisk veldig fornøyd med.
Dette var da dagens bakst. Utrolig fornøyd med reslutatet. Det eneste jeg skulle hatt er en kjøkkenmaskin, blir utrolig tungt å stå å elte så mange deiger for hånd. Kan noen anbefale en ikke så alt for dyr kjøkkenmaskin?
Ha dere bakt noe i dag? hva har du bakt?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar