søndag, august 09, 2009

En kjempe flott helg!

Å, jeg er så utrolig glad og lykkelig! For jeg/vi har hatt en så utrolig flott helg på Bangsund hos mamma og pappa. Lenge siden jeg har kosa meg så masse altså.
Vi dro dit på Fredagen når Mads var ferdig på jobb. Kosa oss med masse fin musikk i bilen og snakket om alt fra Barneseng til Stasjonsvogn.
Vel framme på Bangsund ble vi møtte av herlige Chivas, som alltid er like lykkelig for å se oss, han er seriøst verdens beste hund i mine øyne.
Vi fikk også servert et helt fantastisk måltid. Tror det heter salsasalat med kylling. Helt himmelsk godt. Skulle ønske jeg var en like god kokk som mamma er. Men med litt øving så skal jeg puste henne i nakken.
Var også utrolig godt å se lillebroren min igjen. Han bor jo i Bardufoss hvor han går skole, noe som heter flyfag. Helt utrolig rart å tenke på at han snart blir 18 år, "lillegutten", synes tiden går alt for fort jeg.
Tor-Helge laget også en helt fantastisk god milkshake på Fredagen, sjokolademilkshake av sjokoladeis. Spesialbestilt av brodern til mamma. Rett skal være rett!
Lørdagen gikk i soling og en liten bytur for meg og Mads. Vi måtte nemmelig handle bursdagsgave til Tobias som skulle feire bursdagen sin på Søndag. Det endte i en film i pakke til ham.
Jeg og mamma var også å besøkte familien Berger på Alberhaugen en tur på Lørdags ettermiddagen, noe som alltid er like koselig. Da vi kom tilbake der fra var onkel Pål og lille Thea på besøk, verdens søteste søskenbarn. Hun gleder seg visst virkelig til det kommer baby.
Vi koste oss også med god mat på Lørdagen, kålstappe og saltkjøtt, himmelsk godt! Som alltid er mamma en fremragende kokk.
Vi måtte jo såklart skeie ut med bassets og potetgull. Namnam!
På Lørdags natten laget Chivas et styr uten like ved å springe opp og ned trappen på natten, kunne visst ikke bestemme seg for hvor han skulle ligge han, den raringen.
I dag Søndag var vi i Tobias sin Bursdag, han blir ti år i morgen. Var utrolig koselig, og kjempe gøy å møte folk vi ikke har møtt på år og dag. Masse gode kaker var det også.
Jeg hadde laget RiceCrispies som jeg tok med, noe som virkelig falt i smak! Så nå må jeg vel sende rundt oppskriften.
Nå er vi da tilbake i Trondheim. Jeg hadde jo egentlig tenkt å bli igjen der, men skal reise tilbake litt senere når det nærmer seg de to ukene Mads skal ha seinjobbing. For da blir det så tamt til meg. Synes det er så fælt å reise fra mamma og de, kanskje det har noe med hormonene mine å gjøre? Savner dem i hvertfall allerede. Og neste gang jeg møter min kjære lillebror er vel babyn født også. Herregud denne tiden kommer til å gå fort!
Nå er vi i hvertfall hjemme etter en utrolig flott helg på Bangsund. Skal telle ned dagene på kalenderen nå til jeg skal hjem igjen :)



Må også nevne at Pappa var så snill og tok ned alle babyklærne fra da jeg og lillebror var små. Fikk med en haug med "hjemmestrikka" ull. Noen klær som lillebror brukte, dyna jeg brukte, skiftedukt, vogntepper, ullsokker, votter, luer osv! Skal legge ut bilder litt senere tenkte jeg, amsse fint ull!
Synd jeg ikke får brukt alle de søte kjolene jeg hadde da jeg var lita da, men kanskje det blir senere. Kan jo ikke kle lillegutt i kjole eller da.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar