tirsdag, august 11, 2009

Nok en gang, Ungemødre Danmark!

I dag er det Tirsdag, og som vanlig klokken 2100 sitter jeg benket foran tvn.
Jeg ser ikke på Unge Mødre Danmark fordi jeg synes det er bra, for det synes jeg virkelig ikke. Jeg ser på det av den enkle grunn at jeg ikke lengre blir sjokkert over de jentene som er med.
Men jeg elsker den Norske versjonen og synes såklart den er mye bedre.
Når jeg setter meg til rette i stolen for å se på dette forbereder jeg på masse forskjellige merkelige og iq-korte kommentarer, som sagt jeg blir aldri mer sjokkert over den serien.
Jeg husker ikke hva de jentene heter, men jeg vil gjerne skrive litt fra dagens episode uansett.

Det var blant annet ei av jentene, som forøvrig har planlagt en graviditet siden hun var 16. Hun har vel også mistet 2 babyer, noe som såklart er helt uforklarlig trist.
Men etter at sønnen hennes kom til verden har jeg virkelig ikke sansen for henne. Hun har noen utsagn som til og med kunne sjokkere den barskeste skogsmannen. I dagens episode sa hun blant annet dette: "Min kjærlighet til ham (babyn) har gått over til irritasjon overfor ham". "Det er så synd at han kun er stille når han bæsjer".
"Jeg trenger masse avlasting kjenner jeg. For jeg får ikke spist i fred og jeg får ikke gått på do fordi han gråter hele tiden. Jeg får faktisk gått på do kun to ganger om dagen enkelte dager".
Er det bare meg eller er det litt blåst å slenge ut disse utsagnene på tv? For gud skyld hun får si hva hun vil, ting slår bare tilbake på henne uansett hvis det blir reagert på ting. Men personlig føler jeg at slike kommentarer hører til hjemme innenfor husets fire vegger, egentlig hører de ikke til der eller for det er merkelig å snakke sånn om sitt barn.
Hun her sliter jo også i forholdet til barne faren, sint fordi han ikke stiller opp osv. Men så presterer hun å si at det er faktisk kjempe godt uten ham, og forlovelsesringen kan hun jo bare gå til byen og selge.
Nei, noen er ikke helt klar for oppgaven det innebærer med et forhold og et barn.

I kveldens episode var det også en annen jente som jeg synes også virker ganske så "blåst". Egentlig både hun og samboeren som også er far til deres barn. Trodde ingenting kunne toppe noe av det de sa, MEN joda! I dag var det snakk om prevensjon, fordi denne jenta trodde hun var gravid igjen.
Først sa hun at det var like mye kjæresten sin feil hvis hun var gravid, for han ville ikke bruke kondom. Etterpå sa huna t de ikke giddet å bruke kondom for det var så kjedelig. Også lo hun og sa at hun ikke tok P-pillene sine, så sa hun ikke mer om den saken. Og hun liker ingen av de andre prevensjonsmidlene, så de har ikke noen andre alternativ. Altså, hallo??? Da er du virkelig helt bortevekk. De vil ikke ha flere barn nå, men de gidder ikke bruke prevensjon. Latskap sier nå jeg. HELDIGVIS VAR HUN IKKE GRAVID IGJEN!!!

Som jeg gleder meg til neste episode!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar