mandag, mars 30, 2009

Uken som har gått

Ja, da er også Søndagen gått og enda en uke er over.
Denne uken har egentlig ikke vært så veldig innholdsrik, i og med at jeg har vært syk. Starter nå på min andre uke som syk. (Nei dette er ikke et klage innlegg).
Jeg var hos legen forrige Torsdag, hvor hun fant ut at det måtte være noe salmonella eller noe som foregikk hos meg. Tok en del blodprøver, og fikk en ny time på Torsdagen denne uken. Der viste det seg at Blodprosenten var lav og at jernlageret var lavt, og det er veldig merkelig i og med at jeg tar jerntabletter. Så da kan det virke som at kroppen ikke tar opp jernet. Så det vil si at kroppen min så og si ikke har noe å gå på nå. Noe som er veldig dumt nå som jeg er syk IGJEN.
Tok også en haug med prøver da jeg var der på nytt, blant annet stoffskiftet og Cøliaki som jeg kan huske på. For jeg har alltid plagdes med magen min, så nå som jeg har denne infeksjonen i fordøyelsessystemet har alt toppet seg veldig. Legen sa også at det er et kjennetegn hos pasienter med cøliaki at kroppen ikke tar opp jern.
Kjære gud i himmelen ikke la meg ha Cøliaki. Har helt ngst for en eventuel gastroskopi, men vi satser på at d ikke er det som feiler meg.

Ellers hr jeg set en hel del filmer denne uken, av dn enkle grunn at når man er syk er det veldig lite man kan ta til seg.
Heldigvis har Mads jobbet tidlig denne uka, sånn at jeg har hatt selskap. Men nå skal han denne uken jobbet seint, så da blir den syke alene. Men det skal gå så fint så.
Har hatt en rolig og avslappende helg *bombe*. Og jeg har faktisk fått i meg litt ordentlig mat, håper alt går rette veien nå.
Har forresten time hos legen igjen på Fredag, da får jeg prøveresultatene, jeg er små nervøs foran det. Men håper alle prøvene er normale.

Nå er det i hvertfall sengetid for meg, natta til dere som gidder å lese bloggen min:)

Har noen av dere erfaring med Cøliaki og gastroskopi?

2 kommentarer:

  1. Har erfaring med gastroskopi ja......jobber på den rette avdelinga for å si det sånn:) En helt ufarlig undersøkelse:) Det går som regel kjapt å gjennomføre selve undersøkelsen, men du må faste ei stund før for at magesekken skal være tom, og de skal kunne se mest mulig. Noen opplever å få litt brekninger idet slangen føres nedover halsen, men man kan få en bedøvelsesspray som skal hjelpe for dette...........:)

    SvarSlett
  2. Ååå, d va d æ huska sjø. At du jobba der. Legen sa sjø at det muligens kun bli snakk om ei slik undersøkelse.
    Alltid vært nervøs for sånne underøkelsa. Men vess man får bedøvelse så bør d jo ikke være noe problem da :)

    SvarSlett