torsdag, mars 26, 2009

Mine overnaturlige opplevelser.

Ja, som sikkert mange andre er jeg en åpen sjel. Jeg tror det er mer mellom himmel og jord. Synes det faktisk det ligger litt logikk bak den setningen.
For etter min mening er det jo litt rart hvis det ikke er noe mer der ute et sted.
MEN det jeg tenkte å skrive om i dette innlegget mitt var mine overnaturlige opplevelser.
Det først jeg kan huske å ha opplevd var da jeg en gang var ute å sparket da jeg var lita. Jeg sparket da forbi et gammelt skur uten for et hus. Av en eller annen merkelig grunn var det lys inne i det skuret, og døra stod åpen. Jeg husker at jeg stoppet opp litt bare for å titte inn dit. Og da så jeg noe som satt oppe på en stubbe som brukes til å hogge ved på. Når jeg så nærmere på dette så jeg at dette bare måtte være en sånn "fjøsnisse" Hvis jeg kan kalle det for det. En liten dverg nisse, den hadde ei rød lue, gammel strikka jakke nickers og grønne sokker og et par svarte sko. Jeg så på den en stund uten at den så på meg, men plutselig snudde den seg og så meg rett inn i øynene! Vi stod å stirret på hverandre en stund før han hopped ned fra stubben og så på meg med et ubehagelig blikk før den tok små skritt mot meg, jeg ble så redd at jeg sparket for harde livet helt til jeg var hjemme. Dette var en opplevelse som satte en hard støkk i meg, og selv om det er lenge siden kan jeg se for meg den nissen i minnet mitt enda.
(Har prøvd å finne et bilde av nissen jeg så, men dette er det jeg synes ligner mest. Men den jeg så var mye mindre):


Det skjedde også noe rart for noen år tilbake. Jeg hadde på dagtid vært å besøkt min syke farmor på sykehjemmet, og skulle på kvelden og natten sitte barnevakt for søskenbarna mine. Jeg visste at min farmor var veldig syk, og jeg trodde ikke hun hadde lenge igjen.
Den natten da jeg var barnevakt hadde jeg en merkelig drøm. Jeg drømte at jeg var på skolen og at farmoren min kom dit for å snakke med meg. Hun spurte meg om hun kunne få død. Å jeg husker hvor jeg gråt å sa nei du kan ikke dø osv. Men til slutt gikk jeg med på at det var greit. Jeg våknet så av at telefonen min ringte, det var mamma som ringt for å fortelle mg at farmor desverre var død :/
Det er helt merkelig å ha en sånn drøm, men jeg tror rett og slett at hun trengte å ta farvel med meg før hun døde. En utrolig god drøm å tenke tilbake på.

Jeg må også skrive om da jeg og Mads bodde i en gammel leilighet på Bjørum i Namsos. En sinnsykt gammel leilighet. Jeg husker jeg sa det da vi flyttet inn: Her spøker det sikkert.
For å forklare den første opplevelsen må jeg fortelle at vi hadde vaskerommet i kjelleren. Vi bodde altså på "loftet" Hun vi leide hos bodde i 1 etasjen, og vaskerommet vårt lå i kjelleren.
Den dagen jeg hadde denne opplevelsen skulle jeg ned å vaske klær, og Mads stod i dusjen.
Jeg var på tur opp med klærne som skulle henges til tørk, da jeg kom til den siste trappen jeg måtte gå opp så jeg det som jeg trodde var Mads stå øverst i trappen, så jeg pratet i vei. Da jeg kom opp hørte jeg at Mads han stod jo i dusjen, så hvem jeg snakket til aner jeg ikke, men jeg vet at jeg så noen stå øverst i trappen.
En annen opplevelse som Mads hadde var da jeg sov. Han hørte tydelige skritt som gikk rundt sengen vår, og som var borti diverse poser og greier. Det var visst tydelig manns skritt. Disse skrittene gikk i fra min side av sengen bort til Mads sin før de ble borte.
Kjenner jeg er utrolig glad for at jeg ikke våknet da, hadde blitt helt vettskremt.
Ellers hadde vi en opplevelse da vi hadde lagt oss. Hvor vi hørte tydelig hammer bank i fra kjelleren. Men da ble vi ikke redde, følte bare at noen "jobbet". Og ikke ville noen noe vondt.

Har dere hadd lignende opplevelser?
Hvordan følte dere det? Var det noe ondt eller noe godt?
Mener du at det er mer mellom himmel og jord?


Bildet er hentet fra google.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar