fredag, mars 27, 2009

Anmeldelse av filmen The Unborn


Dette er egentlig en veldig merkelig film.
Jeg følte ikke at jeg ble noe skremt, eller dette var en helt spesiell film i sin kategori.
Men jeg synes det var veldig gøy å lære litt om forskjellige religione som: kabbalah og jødedommen.
Filmen handler om ei jente som blir hjemsøkt av noe som kalles for en Dybbuk. Dette overnaturlige vesentet prøver å ta bolig i generasjoner av tvillinger i samme familie hvis jeg ikke tar helt feil.
Casey som jenta i hoverollen heter hadde nemmelig en tvillingbror som døde i magen til moren før han var født.
Moren ble om følge av dette gal og tok livet av seg. Og nå blir hun hjemsøkt av noe som skal være hennes bror, men det er jo egentlig ikke hennes bror. Det er jo et vesen av noe slag.
Etterhvert blir Casey så lei av dette at hun kontakter en Rabbiner, for at han kan hjelpe henne å stanse dette gjenferdet.
Men det må sies igjen at det er ikke egentlig hennes bror. Alt dette stammer tilbake fra Nazi Tyskland. Hvor tyskerne eksperimiterte med tvillinger. Her døde da En slektning av Casey som var tvillingen til hennes bestemor. Men plutselig våknet han igjen, og da var det jo såklart ikke ham han var da besatt. Så jeg må på nytt påengtere at hun IKKE blir hjemsøjt av brorern sin, men av et vesen som vil ta bolig i henne.

Håper dere skjønner dette, og at jeg har forklart meg riktig.

Jeg føler ikke at dette var en skrekkfilm som imponerte meg noe særlig, selv om jeg synes den var helt greie å se på. Det var liksom ikke noe nyskapende med den. Jeeg håper ikke denne filmen blir vist på kino, for den er virkelig ikke verdt kinobillettpengene og popcornpengene.
Dette er egentlig en lavmålskrekkfilm som egentlig er ribbet for alt av talent og spenneing. Selv om jeg synes enkelte scener inneholder gode skuespiller prestasjoner.

Mitt terningkast for denne filmen blir: 2. Enkelt og greit fordi det er en helt grei film og se, men du bør ikke ha for store forhåpninger når du skal se den. Dette vil være en film du ser og så glemmer helt av.

Har du sett denne filmen? Hva syntes du om den?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar