lørdag, mars 28, 2009

Anmeldelse av filmen Marley and me


I det siste har jeg sett veldig mange filmer. Føler at min filminteresse har nådd toppen, nok en gang. Og glad er jeg for det.
I kveld har jeg sett en film som heter Marley And Me.
En utrolig sterk, morsom og rørende film, alt på en gang.

Hele filmen starter med at John og jenny Grogan som er nygifte bestemmer seg for å flytte til varmere strøk, for å starte sitt nye liv.
Begge har en drøm å jobbe som Journalister. Så både John og Jenny får seg jobb i hver sin avis. De kjøper seg også et lite fint hus, og venter på at utfordringer som en større familie skal komme deres vei.
John er veldig nervøs for dette å måtte få det store ansvaret med å hoppe inn i papparollen. Etter en samtale med hans kompis Sebastian finner de ut at en hund vil være det rette å skaffe. For da tror han at Jenny vil "glemme" det med å ønske å få barn.
Han tar derfor med Jenny til en hundeoppdretter, dette blir hennes bursdags gave. For her finner de nemmelig MARLEY. Oppkalt etter legenden Bob Marley.
Begge blir helt forelsket i denne lille krabaten, som fort vokser seg stor og blir en livlig hund med en haug av energi.
Marley forandrer fort hjemmet deres om til et takras. Han er også veldig glad i å tygge på ting og da er det alt i fra Vegger til telefoner og gulv.
Han løper gjennom dører, og hopper over gjerdet til naboen som om alt skulle være en lek. Til og med et gullsmykke som Jenny får av John spiser han. Så da er det bare å vente på at det kommer ut igjen!
Etterhvert blir familieforøkelse et faktum, og de finner ut at de trenger større plass å boltre seg på. Og alle stegene de tar, sorgene og kranglene de må gjennom så er Marley alltid der for dem. Det man skulle tro var verdens verste hund viser seg å være verdens beste hund.
Man kommer aldri til å finne noen som er der for deg når du er lei deg, som er genuint glad for å se deg, og som alltid er der for deg som Marley.

Dette er en film jeg anbefaler alle å se. Det er veldig sjeldent at jeg finner komedier jeg elsker. Men denne elsket jeg virkelig. Sjarmerende, rørende og helt utrolig flott.
Terningkast: 6 Fra meg :D

Skuespillere: Jennifer Aniston og Owen Wilson.
Bildet er hentet fra google.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar