onsdag, mars 25, 2009

Filmer

Jeg skal ikke legge skjul på det at jeg ELSKER å se film.
Og da i de fleste sjangere, men favorittsjangrene er vel: Thriller/grøssere og Drama. Men som sagt, liker jeg egentlig alle sjangre.
Nå som jeg er syk kommer det å se film veldig godt med! Har derfor lastet ned en del filmer, så i dag har jeg sett to filmer.
Den jeg så først i dag var filmen CHANGELING. En helt utrolig flott og sterk film med Angelina Jolie i hovedrollen. Og for en utrolig bra jobb hun gjør i denne filmen. Da jeg satt å så den føltes det nesten ut som det var jeg som Var hovedrollen. Og det er ene og alene Pga. Angelina som klarer å videreføre hovedpersonen i filmens følesler så godt over til publikummet.
Selv synes jeg det er sjelden å se skuespillere av Angelinas Kaliber. Hun fortjener virkelig stående applaus for sine prestasjoner i denne filmen.
Filmen handler om det korrupte politiet i LAPD, hvor drap, korrupsjon og makt står på dagsorden.
Denne alene moren som Angelina spiller opplever en mors værste mareritt, hennes ni år gamle sønn forsvinner plutselig uten spor. Hun går til politiet, og de lover å gjøre alt de kan. Men måndene går og ingenting skjer.
Plutselig får hun beskjeden, de har funnet sønnen hennes. Men da hun fårse han er det jo ikke hennes sønn! Vil politiet innrømme at de har gjort en feil? Synes alle bør se denne filmen. En mors kamp for rettferdighet.

Jeg så også en annen film i dag. Den heter for: Stir of Echoes. Og har Kevin Bacon i hovedrollen. Han gjør også en helt utrolig god jobb i denn thrilleren! Har alltid likt Kevin sine skuespiller prestasjoner. Men i denne filmen did he blow me away! Han får også de som ser filmen til å føle at de nesten er helt med.
I denne filmen handler det om at Kevin blir hypnotiser av kona sin venninne på en fest. Og dagen etter begynner merkelige ting å skje. Han ser en jente som ikke er der. Og sønnen hans snakker også med ei jente som ikke er der. Hva vil hun? Og hvorfor kontakter hun både far og sønn?
Dette blir en desperat jakt for å finne sannheten. Dere som likte Mystic River bør virkelig se denne. Også med tanke på at Kevin Bacon er med i begge disse filmene.

Bilder fra de to filmene:

Changeling Og Stir of Echoes.


Bildene er hentet fra google.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar