lørdag, februar 21, 2009

Tannlege besøk

I dag har jeg vært hos tannlegen. Eller, ettersom klokken er over tolv var jeg hos tannlegen i går!
Har alltid hatt tannlegeskrekk, men var ikke på langt nær så nervøs som jeg trodde jeg ville være. Måtte da rotfylle, har faktisk tre tenner som må rotfylles. Huff, sånn er det med tette tenner:/ Men uansett, alle skrekkhistoriene man hører om rotfylling er hardbarka tull og oppspinn! Ingen ting å være redd for. Kjente faktisk ikk en gang at hun satte bedøvelsen. Og det var faktisk noe hun måtte gjøre fire ganger før jeg var helt bedøvd.
Og jeg som trodde at man måtte tilbake å fortsette på tannen senere, men det må jeg ikke hun gjorde seg ferdig i dag, men hun må legge enda en fylling over den hun allerede har lagt. Så er i teorien ferdig med den tannen, så da er det bare å fortsette på de andre. Så de små hullene for så å trekke alle fire visdomstennene. Det er faktisk noe jeg virkelig er nervøs for, noen som har vært i samme tilfelle? at de måtte trekke alle fire? I såfall, hvordan var det?
Så dette blir ikke en billig affære, men guuud som jeg gleder meg til å bli ferdig med alt sammen.
Det hele var over på under 1 time. Så det at man sitter flere timer å gaper er også bare tull. Hvis det ikke kommer an på hvor god tid tannlegen har da.
også var det visst en splint som brakk (noe hun så på røntgen bildet etterpå), men det skulle visst ikke være farlig.
Har litt smerter nå, men det er jo forståelig når man har hatt en rotfylling.
Så nå ser jeg fram til neste besøk for å komme enda videre på veien, og da lurer jeg faktisk på om det var snakk om å trekke den ene visdomstannen. So, wish me luck:P Har time på Tirsdag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar