torsdag, februar 05, 2009

Butikktyver


Ja, som jeg ganske ofte gjør sitter jeg nå å ser på en dokumentar på Tv Norge. (Synes også Fem sender mange gode dokumentarer). Jeg elsker virkelig dokumntarer av forskjellige slag.

Den dokumentaren som går nå handler som dere sikkert ser på overskriften om butikktyver. Og den heter Tatt på ferksen. Dette er da fra storbritannia hvor mange små og store butikker rammet av tyveri, noen er på randen av konkurs.

Uansett, det kommer noen menn og hjelper disse butikkene med å installere avansert utstyr for å få tak i disse butikk tyvene.

I Norge er butikktyveri også et sort problem. Jeg ser for meg at mange starter i det små, og gjør dette bare på gøy. Det er sikkert ikke så gøy når du blir tatt.

Og så utspekulerte som de er. På klesbutikker tar de av lapper og alarmer, og legger dem i fra seg i Prøverommet, bak speil og lignende, skal ikke disse alarmbrikkene være vanskelige å få av? Folk får de uansett av. Men ser for meg at klærne får hull i seg av alarmen da, hvem vil vel gå i hullete klær?

Og hva blir det egentlig stjålet mest av da tro?

Jeg ser for meg at det er:

-Dameklær

-Sminke

-Parfyme

-Gutteklær

.Parfyme

-Merke sko +++


Og det er ikke bare folk med dårlig råd. Langt der i fra, også de som er stappfulle av penger bedriver denne fritidssysselen. Er det et adrenalinkick å stjele? Eller er det bare avhengighetsskapende?

Ikke vet jeg nei, Ikke noe jeg har tenkt å begynne med i hvertfall, Og til dere som tenker på det: Slipp fra dere den tanken og heller spar penger til det du har mest lyst på, jeg lover deg det føles sikkert mye bedre enn å stjele.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar