lørdag, mai 30, 2009

Gardens of the night


Tenkte jeg måtte skrive litt om en film jeg så får et par uker siden, den heter "Gardens of the night".

Hele filmen starter med at 8 år gamle Leslie (som er hovepersonen) er på vei til skolen.
Mens hun går den vanlige skoleruten sin er det en mann som "leter etter hunden sin", han roper høyt og tydelig for å få den lille jentas oppmerksomhet. Som alle andre barn ville gjort hjelper hun ham å lete, de finner jo såklart ikke hunden så mannen som heter Alex tilbyer henne skyss til skolen.
Så når skolen er slutt går hun litt av veien hjem med ei venninne, før de skiller lag og Leslie er alene. Plutselig stopper den samme bilen som ga henne skyss til skolen ved henne, han tilbyer henne skyss nok en gang!
Denne gangen lurer mennene henne med at de jobber for pappaen hennes sitt firma og at noe har skjedd der. De sier også at faren hennes har bedt disse mennene hente hennne, fordi at pappan ikke får det til selv. De sier også at moren hennes er der sammen med pappan, derfor kommer ikke hun hjem eller.
Leslie tror jo på disse mennene, hun er jo et godtroende barn.
De stopper på en bensinastasjon, hvor Alex "later" som han ringer til Leslies far, Leslie tror jo at der foregår en samtale og forstår det sånn at alt er helt sånn som det skal være.
Hun får så noe å drikke, noe som gjør at hun sovner.
Jeg må også si at denne Alex har en yngre kompanjong som heter: Frank, en veldig dum mann etter min mening.
Når Leslie endelig våkner igjen, ligger hun i en seng i et rom hun aldri har vært i før. TVN står på og en 8 år gammel gutt ved navn Donnie sitter å ser på et program.
Grunnen til at Donnie også er der er fordi hans mor solgte den lille sønnen sin til Alex.
Etterhvert kommer disse to barna tett innpå hverandre, noe som gjør at de skaper tette bånd. De skaper seg også en helt utrolig fantasiverden innepå soverommet de tilbringer store deler av dagene sine.
De to barna må bade sammen, og Alex er alltid der for å vaske dem. Personlig synes jeg disse scenene var fæle, gråt meg gjennom dem.
Det hender også at Leslie blir lånt ut til andre menn, som får bruke henne som de vil.

Etter noen år er Leslie og Donnie begge 17 år gamle, og lever på gata. De prøver hardt å komme seg gjennom traumene de har opplevd, noe som såklart ikke er enkelt.
Men hva skjer når Leslie etter så mange år får møte foreldrene sine? Snur hun dem ryggen eller tar hun i mot deres støtte med åpne armer? Dere må se denne filmen for å finne det ut.

Som dere sikkert skjønner handler denne filmen om Pedofili, et helt forferdelig tema. MEN, denne filmen er laget for å bevisstgjøre dette og for å gjøre mennesker klar over hva som foregår rundt om i verden.
De drar fram ting som viser hvor lettlurte, uskyldige og snille barn er. Og hvor viktig det er å holde øynene opp!
Dette er noe vi må bekjempe! Er helt forferdelig at slike tin skjer med barn.

Filmen anbefaler jeg på det sterkeste, det er en klar sekser fra meg! Jeg advarer mot en del scener som jeg synes er sterke, men som sagt tror jeg denne filmen er viktig for å bevisstgjøre mennesker i norge litt over hva som skjer. Kanskje du gjør som meg å gråter deg gjennom hele filmen:/

Og til slutt, hvor lett klarer disse mennene å manipulere disse barna til å tro hva som helst?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar