tirsdag, januar 27, 2009

Snåsamannen


I dag vakte tabloid på tv2 min interesse. De skulle ha en form for diskusjon om snåsamannen.

Jeg blir mektig irritert på disse forskerene og proffesorene som sitter på sine høye hester og tror at verden er helt a4. At det alltid er en logisk forklaring på alt sammen, for det er det ikke.

I dette programmet var Helseminister Bjarne Håkon Hansen gjest. Grunnen til dette var at han får ti år siden ringte Joralf for å få hjelp med sin kolikksyke sønn. Han mener at sønnen sin ble kurert på sekunder. Såklart er det alltid noen som er kritiske, i dette tilfellet professorer og andre personer.

Jeg skjønner ikke hvorfor så uvitende personer må være så veldig kritiske, til ting de ikke selv har vært borti.

Jeg tror den største grunnen til at de er så kritiske er at Helseministeren gikk ut med dette i media på Mandag. Men dette var jo noe som skjedde for ca ti år siden, da var jo ikke Hansen Minister, da var han en uerfaren lokalpolitiker. Og jeg skjønner ikke hvordan hans rykte skal svertes fordi han er positiv til alternativ medisin i enkelte tilfeller. Elsker politikere som tørr å stå fram i slike saker, og at spesielt han tørr å si sin helt personlige mening, på noe som skjedde ham personlig for ti år siden. Er jo kjempe flott at alternativmedisin blir dratt inn i en debatt.


Jeg er selv lang fra kristen, og tror ikke på Gud. Men SnåsaMannen er virkelig en gave fra Gud.

Hvorfor skal debatten plutselig bli tatt opp nå? skal ikke disse folkene heller se på alle de menneskene han faktisk har hjulpet til å få et bedre liv? Kan ikke alle se på de positive tingene? er folk virkelig ute etter å sverte denne fantastiske mannen? Kjenner jeg blir ganske så irritert på at folk skal kritisere denne fantastiske mannen.


Jeg velger heller å tro at boken om snåsamannen og fokuset på alternativmedisin har gjort oss Nordmenn åpne for den slags.

Vi Nordmenne bør slutte med å være så sinnsykt trangsynte.

Så må jeg også spørre, tror dere at Snåsamannen gjør det for pengene? Da hadde han vel levd det glade liv på en sydhavsøy? Joralf gir alle pengene han får i gaver og slikt til et minnefond.

Er ikke det ren godhet så vet ikke jeg.

2 kommentarer:

  1. Hei, hvis du tror på ren godhet og at Snåsamannen er en gave fra Gud, hvorfor tror du da ikke på Gud?

    SvarSlett
  2. Derfor!!!1:D Trenger da vel ikke tro på gud selv om man tror på ren godhet og at han er en gave fra gud.
    Men, så kan man jo å si at alle vi nordmenn er vokst opp i kristene verdier, så kanskje man egentlig er kristen uansett(?)

    SvarSlett