onsdag, januar 07, 2009

Gjennomgang av året 2008.

Ja, tenke seg til. I år starter jeg året med en helt ny blogg, med et følgende nytt blogginnlegg.
Det er helt rart å tenke på at vi nok en gang er inn i et nytt år, synes jeg nettopp dro til Afrika noe som om ca.1.Mnd er et helt år siden.
2008 Har egentlig vært et helt greit år. Det startet jo med at jeg og Mads var ganske så nyinnflyttet her på Bratsber i Trondheim, vi flyttet hit i November 07. Og her trives vi ganske så godt. Jeg startet jo jobbsøkingen allerede før vi flyttet til Trondheim, men uten hell.
Etter noe jeg synes var alt for mye motgang for meg bestemte jeg meg! Jeg ville reise til Afrika og gjøre noe fornuftig for barn og voksne der nede som virkelig trengte hjelp. Så 29 Februar 2008 satte jeg meg på toget på vei til Gardemoen, hvor jeg skulle da flytet videre i fra. Her møtte jeg også Julie, en venninne som jeg har blitt skikkelig glad i. Vi hadde et kjempe fint opphold i afrika, skulle gjerne gjentatt den reisen. Var i afrika å jobbet som frivillig helt til 8 April.
Da jeg kom tilbake til Norge hev jeg meg ut på det noe vanskelige jobbmarkedet her i Trondheim. Jeg synes jeg søkte på alle jobber som var utlyst, men var faktisk ikke på et intervju en gang, noe som faktisk er utrolig deprimerende. Etterhvert kontaktet jeg Adecco, vikarbyrået. Hvor jeg fikk være vikar på blant annet: Ultra, rema og Kiwi. Men merket fort at butikk jobb ikke var det helt store for meg.
Men plutselig fikk jeg en sms fra min snille svigermor, hun hadde sett en annonse fra adecco på finn.no sine sider. Det var Adecco som søkte folk til Bratsberg familie barnehage:D Jeg ble så utrolig glad, hadde jo vært topp å få jobbe med barn! Jeg sendte strax inn en søknad til Adecco, og ble ganske fort kontaktet av Adecco om at de ville ha et intervju med meg. Jeg stilte opp, og viste meg fra min beste side. Og denne konsulenten var kjempe fornøyd med meg og trodde virkelig at dette ville gå i orden. Hun sa jeg skulle på intervju og greier. Den dagen hoppet jeg nesten i taket! ble bare så utrolig glad.
Men denne gleden ble kortvarig, som den alltid bruker å være. De i adecco sa jeg ikke var den rette for denne jobben. TATAM! HÆ? HVORFOR? KJENNER DERE MEG? AAAARG?
Men Tine skulle ikke gi seg så lett nei. Hun sendte heller Mail til sjefen og eieren av den barnehagen, og da ble hun kalt inn på intervju, og jeg fikk etterhvert vite at jobben var min:D Endelig hadde jeg jobb. Og dette er en jobb jeg trives utrolig godt i. Kjempe flott å kunne jobbe med barn:D

Må vel også ta en liten gjennomgang av julen 2008. Julaften ble feiret hos min mamma og pappa på Bangsund. Broren min kom også hjem i fra Bardufoss:D Hadde en kjempe fin julaften med masse god mat og mange pakker. Pakker er alltid gøy, selv om vi egentlig brude gitt dem til noen som virkelig trenger dem. Ellers hadde vi en rolig julefeiring på Bangsund. Var der i fra lille Julaften til Søndagen etter. Eller vi reiste til Mads sine foreldre på Søndagsnatten, der skulle vi være til Lørdagen etter.
Hadde en utrolig fin feiring i Svolvær også. Her feiret vi også nyttårsaften. En utrolig kald nyttårsaften, men godt pinnekjøtt og fiseraketter:P
Utrolig tam rakettpakke jeg og Mads kjøpte, men gøy hadde vi det uansett. Selv om jeg savner de fine rakettene oppi lufta.
Synes denne julen var utrolig godt og avslappende. Men den gikk alt for fort, skjønner ikke hvor den ble av en gang jeg!

Nå er vi tilbake i jobb og gamle tralter. Håper 2009 blir et fint år med nye og gode erfaringer.

Husk alle sammen:
Det som har skjedd i 2008 skal man ikke tenke på og det som ikke enda har skjedd i 2009 skal man heller ikke tenke på!

1 kommentar:

  1. Du e flink te å skriv du. Trur æ må følg me på bloggen din :o)

    SvarSlett