lørdag, januar 24, 2009

En forkjemper for Refleksvester

Jeg er det man kalle for en forkjemper for refleksvester. Eller som jeg liker å kalle dem, redningsvester. For ja, en refleksvest kan faktisk i mange uventede situasjoner være det lille momentet som kan reddet livet ditt.

Jeg er en person som hver dag går til jobben. Og for min egen sikkerhet bruker jeg en refleksvest for å gjøre meg selv synelig i mørket. Når det er mørkt ute og en person er kledd i litt mørke klær, er han utrolig vanskelig å se. Noe jeg selv har erfart når jeg har sittet på bil.

For at bilen skal se deg og dine bør faktisk alle bruke refleskvest, også de firbeinte.

Det burde rett og slett vært påbudt for alle som skal bevege seg ut i mørket å bruke refleksvest. Er det egentlig en lov som sier at fotgjengere må bruke refleksvest? Eller er det kun denne loven om at billister må ha på seg refleksvest hvis det må bevege seg ut av bilen hvis de må stoppe i mørket?

Fåtallet av folk som jeg ser gå etter veiene bruker ikke refleksvest. Er det så vanskelig å ta på seg en refleksvest når man skal ut å gå tur? Barna er da flinke, bør ikke da de voksne også være like flinke? Det er kjempe kult å bruke refleksvest, så gjør som meg: Bli en person som bruker denne redningsvesten, for ja den kan jo faktisk redde livet ditt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar