mandag, januar 12, 2009

Offentlige toalett.

Jeg har gjort en ny oppdagelse i mitt personlige liv. Og det er at mitt værste mareritt er offentlige toalett, selv om jeg titt og ofte må bruke dem. Av en eller annen merkelig grunn må jeg akutt på do når jeg er på offentlige steder.
Og hva er dette med at jeg alltid må noe sinnsykt på do når jeg er på kino? Ganske så irriterende. Men er også ganske så stolt over at jeg ikke gikk på do da vi var på kino å så død snø. Kan jo ha noe å gjøre med at salen var stappfull og at jeg helst ikke ville forstyrre noen med min do vandring.
Jeg hater virkelig å gå på offentlige toalett. Noe av det som er helt forferdelig med dem, er lukta, og denne lukta er jeg sikker på at kommer fra en boks, Vaskedamene sprayer den sikkert bare rundt og tenker, ja nå er det rent ja. For det første ser det ikke rent ut og for det andre så lukter det virkelig ikke rent!! Det lukter som om du har blandet alle verdens parfymer med en dæsj mugg og stappa det i en sprayflaske! Synes det er forkastelig jeg.
Og som noen av disse doene ser ut, jeg skjønner virkelig ikke hvordan jenter klarer å grise ned doene lik. Og det å kline brukte bind og tamponger opp etter veggene er ikke akkurat veldig hygienisk, æsj altså...
Og husk for all del å sjekke om det er toalettpapir, i mange av tilfellene er det ikke det.
Og så er det typisk at de har disse luft automatene i stedet for papir, hva er egentlig vitsen med det? Hva skal man gjøre for å få litt papir egentlig?
Norske offentlige toaletter har noe å lære av de sør-afrikanske offentlige toalettene. De er flotte de skal jeg si dere. Der står det noen som faktisk vasker doen når du er ferdige, så vil ikke anbefale å gjør en skikkelig jobb på enkelte steder. Også får du en helt egen håndduk i stedet for papir å greier, så fantastisk altså!
Men er det sånn i et av verdens rikeste land??? nei da!

1 kommentar:

  1. Helt enig med det du sier.. Er utrolig ekkelt, og ofte man bruker dem fordi det alltid skjer sånn at du må på do når du er ute :S Kjipern

    SvarSlett