onsdag, juli 08, 2009

Minnestunden til Michael Jackson



Helt i fra klokken 7 i går kveld til klokken halv 11 senere på kvelden stod minnestunden til kongen av pop (Michael Jackson) På her i stua. Kunne ikke fallt meg inn å se på noe annet på en kveld som den hvor vi minnes den beste artisten som noen gang har satt sine føtter her på jorden, ikke engang Elvis kan sammenlignes med ham.
Under minne stunden som ble vist på TV2-Nyhetskanalen kunne også seerene sende inn sine siste hilsner til MJ, mange av disse meldinge var helt nydelig så jeg satt jo her med en stor klump i halsen og masse tårer i øynene.
Men det kom også inn meldinger som jeg VIRKELIG ikke syntes passet seg når det var snakk om minnestunden for MJ.
Det var mange medlginer som denne som kom inn: "MJ var stor, men Elvis var størst". Altså, hallo? Elvis ble hedret når han døde, nå er det det MJ vi skal ta farvel med.
Ble også skikkelig irritert på programlederne på TV2-Nyhetskanalen når de også dro inn Elvis hele tiden, skjønner ikke hva han har med minnestunden til MJ å gjøre?
Personlig synes jeg ikke at disse artistene kan sammenlignes engang. Elvis var en artist som ble foret med låter og musikk, mens MJ laget alt sitt materiale selv. Elvis var jo såklart stor, men ikke så stor som MJ i mine øyne.

Etter minnestunden måtte jeg saumfare en del blogger på nettet. Og jeg vet at man skal respektere det alle skriver i sine blogger.
Da er det mange som skriver det at de ikke skjønner alt hysterie rundt MJ bortgang og minnestund. Hvorfor i all verden klarer ikke folk å skjønne dette da?
Hadde dere vært skikkelige MJ fans så hadde dere vel skjønt det. Dere irriterer dere over at dette er alt som har gått på tvn i dag, og at dere er utrolig lei av det (ja jeg sier dere som irriterer dere over det). Men altså folkens, hvor ofte skjer det noe sånt som sjokkererer og sårer en hel generasjon og fanskare?
For oss som er store MJ tilhengere så betydde dette så utrolig mye at dere aner ikke, dere må bare bite i det "sure" eplet å respektere at det ble en slik stor hyllest til MJ når vi skulle få ta et siste farvel med ham.
Hva om det hadde vær noen dere var skikkelig tilhengere av som gikk bort? og andre irriterte seg over at dette var alt ting handlet om for tiden? Da hadde dere skrevet et blogginnlegg akkurat som dette, fordi dere mente ting ble gjort som det burde. Og jeg synes ikke det bør kalles hysteri, dette er det vi kaller en skikkelig hyllest til kongen av pop!

Dette var en helt utrolig flott minnesmarkering for MJ, og jeg tror de fleste som satt å fulgte den på tvn ble rørt og bergtatt på en eller annen måte.
Gospel koret i begynnelsen var helt fantastisk, men det som rørte meg mest var når MJ brødre kom bærende inn med kisten til MJ. I de fine dressene sine og med en hanske på en arm, som var MJ varemerke.
Det var også mange helt nydelige taler, men den som rørte meg mest var Brooke shields sin, det var liksom ikke som en tale men akkurat som hun bare stod å snakket med MJ.
Det var jo også en helt fantastisk stall med artister, men jeg må si at når Mariah Garey sang fikk jeg frysninger. selv om jeg ikke har sansen for dama kan hun virkelig synge!
Og når alle sammen stod der å sang "We are the world" Da kom tårene hos denne jenta ja. Det var bare å utrolig nydelig, det kan ikke beskrives med ord!
Også har vi jo det på slutten av seremonien hvor av de som sto på scenen kunne si va de ville til MJ. Da var det hans datter som tok mikrofonene fatt og sa at han var verdens beste pappa før hun brast ut i gråt. Dette stakk virkelig i hjertet.
Nå synes jeg folk skal hedre hans minne og slutte med alle disse stygge vitsene rettet mot ham, og andre teite utsagng. Tenkt at det er faktisk barn som har mistet sin pappa! Noe som man bare ikke tuller med!

All ære til deg MJ!!!!

1 kommentar: