mandag, januar 04, 2010

Hevn

Jeg satt akkurat å funderte på noe litt spesielt, nemmelig hevn.
Og hvorfor i det hele tatt folk absolutt skal hevne seg på andre hvis de har gjort noe slemt mot dem.
Persnlig skjønner jeg ikke helt vitsen med hevn jeg. I dag har vi jo mange forkastelige former for hevn rundt om. Enkelte vil gjøre vondt mot de som har gjort vondt mot seg. Jeg kan jo se hvorfor de vil det, men samtidig ser jeg som sagt ikke vitsen med å være så hevngjerrig som enkelte i samfunnet vårt er i dag.
Hevn er jo egentlig ganske så bortkastet spør du meg.
Men hva om noen hadde gjort noe mot min lille Elias? hva hadde min mening vært da? og hadde jeg gjort da? jeg hadde nok virkelig ønsket hevn da jeg også.

Og hva med de som har blitt mobbet gjennom hele oppveksten? Jeg skjønner også at de ønsker hevn. Men alt avhegnger vel av hvilken form for hevn man tenker på.


Nei, liker ikke hevn jeg. Da er man med på å skape ufred og ondskap selv også. Så hva med å snu det andre kinn til? og gå med hevet hode?

1 kommentar:


  1. It is always useful to know about everyday life hacks to simplify all our daily tasks. Likewise, even though, you are a yearlong Roku user Roku.com/link
    activate your roku.com/link on roku device
    roku channels support
    activate your roku

    SvarSlett