tirsdag, januar 05, 2010

Elias elsker å dusje


Jeg tror vi er så heldige at vi har fått en liten badenymfe. For Elias elsker nemmelig både å bade og å dusje.
Jeg har en del ganger brukt å ta med meg lille Elias i dusjen når jeg selv skal dusje, og det har virkelig blitt en suksess. Han blir så rolig, og du ser hvor han koser seg. Virker som han liker å dusje like godt som han liker å bade i balja si.
Jeg har også et lite råd å komme med til andre mødre med babyer på samme alder som Elias.
Elias har noen dager hvor han sliter med magen. Og frustrasjonen står høyt når du har prøvd alt mulig av byssing og sånt.
Jeg har derfor funnet ut at det å ta han med i dusjen når han har vondt i magen er noe som fungerer veldig bra. Han roer seg helt, og slutter å skrike. Og det virker som han synes det er veldig gått å få strålen på magen sin.
Etter han har dusja bruker jeg å tørke ham for så å massere han med babyolje, noe som han også liker godt. Da blir han utrolig trøtt, og det virker da som magesmertene er borte.
Så jeg anbefaler alle å prøve det hvis den lille sliter med magen sin, det fungerer i hvertfall hos oss.

3 kommentarer:

  1. digg blogg!=D

    http://monikaolsen.blogg.no/1274794119_meld_deg_p_topplista_.html , bli med i topplista mi vell ?:-D

    SvarSlett
  2. Bra blogg :D Knall søtt bilde da!! :D

    SvarSlett
  3. Ikke barre Adrian som liker å dusje!

    SvarSlett